Pages

Monday, November 24, 2014

Takdir

Assalamualaikum..

Harini saya nak bercakap tentang takdir.. mungkin saya x cukup baik untuk bercakap tentang keagamaan but apa yang saya rasa betul saya akan cuba jadikan sebagai perungatan untuk diri sendiri & yang lain

Ada orang kata, jangan rasa diri kita hebat kerana apa yang berlaku semua dah tertulis sejak kita dalam perut ibu lagi.. baru2 ni saya pernah bermimpi seorang lelaki ingin mengkafankan saya, kata lelaki itu telah sampai masa mu.. dalam mimpi itu saya jadi hairan..

Sejurus selepas itu terus.saya tersedar, mungkin x masa saya semakin hampir, adakah itu petanda untuk saya, apa yang saya mampu lakukan hanya bersedia.. kita mungkin boleh mengelak dari sebaran kecelakaan atau kemalangan jiwa kerana itu telah tertulis kronologi hidup kita..

Tapi kita x mungkin dapat mengelakkan diri dari kematian kerana kematian itu pasti datang, x akan lambat ataupun cepat walau sesaat.. andai kata mimpi itu mainan tidur alhamdulillah saya masih diberi peluang untuk beramal & mengikut perintah & seruan Ilahi.. andai ini post terakhir saya maafkan kesalahan & halakan segala makan minum saya..

No comments:

Post a Comment