Pages

Sunday, November 9, 2014

Keputusan

Assalamualaikum

Thanx my lovely dear.. memalam ni ingatkan aku pasal tanggung jawab.. nak cerita satu kisah.. alkisah tanggung jawab sangat berat.. waktu papa sakit.. arwah papa pernah sakit sejak aku kecil lagi.. but the tu sakit kulit..

FYI arwah papa meninggal sebab stroke.. waktu papa critical aku dengan mama yang jaga.. angah ada kelas.. so aku x nak benankan dia.. tapi dia ulang alik kelas dengan wan.. segala keputusan berkaitan dengan rawatan arwah papa mama rujuk kepada aku.. waktu tu baru aku tahu bertapa beratnye tanggung jawab tu..

Sampai satu tahap untuk matikan ubat aku pernah cakap dengan mama " abang x nak jadi pemutus harapa, & abang x nak jadi penyeksa " sebelum aku buat keputusan aku minta maaf pada arwah papa.. sampai sekarang aku tetap salahkan diri aku sebab abaikan arwah papa..

Ya Allah sesungguh nya aku bukan anak yang baik cuma aku mampu doa & sedekahkan alfatihah untuk papa.. hingga sekarang aku rasa bebanan tanggung jawab tu berat dibahu.. aku perlu setelkan adik2.. angah dah dewasa, dia dah besar, & pada aku aku akan lepaskan dia berumah tangga dengan wan sehingga dia ready.. tapi aku akan bimbing kerana mereka terlalu muda.. walaupun aku pun x de pengalaman berumah tangga.. tapi berdasarkan kes2 & pengalaman saudara2 ku.. aku cuba yang terbaik untuk family ku

No comments:

Post a Comment